Blog

Október a látás hónapja! – figyeljünk kiemelten szemünk egészségére!

2021.10.19.

Napjainkban sokan szenvednek szemfáradtságtól munkájukból és életmódjukból adódóan. Ha egy hosszú nap után szeme könnyezik, pirosodik, fáradt, mindenképp jelentkezzen be egy látásvizsgálatra, hogy utána megfelelő szemüveg viselésével hatékonyan lassíthassa látása romlását!

Figyeljen a változásokra!
Ha bármilyen apró változást észlel látásával kapcsolatban, mindenképpen érdemes látásvizsgálatra jelentkezni, mert a megfelelő dioptriájú szemüveg viselésével hatékonyan lassíthatja szeme állapotának romlását. Minden év októberében kiemelt figyelmet kap szemünk és látásunk egészsége, hiszen október a látás hónapja! Az évente legalább egyszer elvégzett, átfogó látásvizsgálat során nem csak a megfelelő dioptria megállapítására van lehetőség, hanem számos betegség korai felismerésére is. Ilyen például a cukorbetegség, a szürkehályog, vagy a macula degeneráció. Ha a látásvizsgálatot végző szakember úgy ítéli meg, hogy valamely említett betegség gyanúja fennáll, további orvosi vizsgálatot javasol.

Kerülje szeme megerőltetését!
A számítógép, az okos telefonok, és egyéb digitális eszközök képernyője előtt eltöltött sok idő, valamint a neon megvilágítás hozzájárulhat a szem fokozottabb fáradásához, és a látás gyorsabb ütemű romlásához. Ha a nap nagy részében digitális kijelzőt (monitor, tablet, okos telefon) néz, az rövid időn belül szemszárazsághoz és szemirritációhoz, szempirosodáshoz vezet. A szemproblémák megelőzése érdekében tartson rendszeres szüneteket, álljon fel az asztaltól és iktasson be egy rövid sétát, ha megoldható! A vakító fény csökkentése érdekében helyezze át a számítógépét a közvetlen napfényről, kerülje a monitorról visszatükröződő napfényt, és a szoba világítását tompítsa kevesebb izzó vagy fénycső használatával. A tükröződésmentes monitor képernyő segíthet, akárcsak a tükröződésmentes szemüveg lencsék bevonata. Még hatékonyabb segítség az úgy nevezett kékfény szűrővel ellátott szemüveglencse, mely csökkenti a digitális kijelzőkből a szembe jutó káros fénysugarak mennyiségét.

Módosítsa étrendjét szeme érdekében!
A szabadgyökök elleni antioxidánsok, mint a lutein, likopin, karotinoidok, segíthetnek a szem egészségének megőrzésében is. Nagy mennyiségben megtalálhatók piros és narancssárga gyümölcsökben, zöldségekben (paradicsom, grapefruit, sárgarépa).

Ellenőrizze rendszeresen vércukorszintjét!
A cukorbetegség az ingadozó látásélesség és a látásromlás egyik fő oka lehet. A dioptria és a vércukorszint rendszeres ellenőrzése segíti a betegség időbeni felismerését és annak kezelését. A cukorbetegség kockázatának csökkentése érdekében fogyasszon alacsony cukor és zsírtartalmú, valamint magas rost-, gyümölcs- és zöldségtartalmú ételeket, és végezzen aktív testmozgást legalább hetente 5-ször 30 percet. Ha már kezelt cukorbeteg, évente mindenképpen jelentkezzen szemvizsgálatra, szemfenék-vizsgálatra és látásvizsgálatra is.

Látogasson el az optikushoz
Vannak, akik a 40-es éveiket is betöltik már anélkül, hogy valaha is látásvizsgálaton estek volna át, mert soha nem volt szükségük szemüvegre. Ilyenkor sokan hajlamosak egyszerű, nem személyre szabott „ kész olvasószemüveget” vásárolni látásvizsgálat nélkül, pedig azokkal az ellenőrizetlen eszközökkel csak hozzájárulnak látásuk gyors ütemű romlásához. Emellett pedig így elmarad látásuk és szemük rendszeres ellenőrzése is, ami – ahogy korábban is írtuk -, segíthetne egyes elváltozások és betegségek korai felismerésében, mint pl. a száraz szem tünet együttes, szemhéj széli fertőzések, könnymirigy problémák, cukorbetegség, szürkehályog, macula degeneráció.

Amennyiben panasza van, vagy csak szeretné ellenőriztetni látását, esetleg meglévő dioptriáját, várjuk szeretettel látásvizsgálatra szentendrei rendelőnkben, ahol előjegyzés nélkül is fogadjuk az érdeklődőket!

Vissza a bloghoz

Szolgáltatásunk

Optika - látásvizsgálat

Felhívjuk kedves pácienseink figyelmét, hogy a szolgáltatás december 15-ig érhető el!

Részletek
Kinesio tape – kismamáknak!

Várandósság idején a medencecsont állása, billenése megváltozik, ezáltal komoly fájdalmak jelentkezhetnek a deréktáji, lumbális szakaszon, a nagy teher viselésétől megváltozott statika miatt pedig az izmok feszessé válnak. Amikor már a kismamának az alvás, a fekvő pozíció megváltoztatása is nehezen megy, a has alátámasztó, tehermentesítő ragasztása sokat segíthet.

Cukorfogyasztás – hogyan találhatjuk meg az egészséges egyensúlyt?

Amikor a szénhidrátokról beszélünk, meg kell különböztetni összetett szénhidrátokat (ilyen például a keményítő, vagy a rost), és egyszerű szénhidrátokat (például a fruktóz-gyümölcscukor, vagy a laktóz-tejcukor). Ha a cukorfogyasztásról van szó, általában az egyszerű szénhidrátokra gondolunk, amelyek nagyon gyorsan képesek felszívódni a tápcsatornából, így gyors energiaforrást jelentenek a szervezet számára.

Gyászfolyamat - Hogyan kezeljük veszteségeinket?

Mindannyiunkat érint és mindent megváltoztat, mégis ritkán beszélünk róla: a halálról és az elengedés folyamatáról. Gyászfolyamaton nem csak haláleset kapcsán mehetünk keresztül, hanem életkörülményeink tartós vagy végleges megváltozásakor is. Ilyen események lehetnek a válás, gyerekünk elköltözése, vagy testünk visszafordíthatatlan megváltozása (amputáció, vakság, hallásvesztés), amely által hosszú időre krízisbe kerülhetünk.