Blog

A nők és a stressz - őrizze meg mentális egészségét!

2021.12.17.

A negatív stressz és a szorongás egyre több embert érint, és sajnos a mentális egészségügyi problémák előfordulása is évről-évre növekedést mutat. Hosszabb órákat dolgozunk, mint valaha, a nők nagy része pedig arról számol be, hogy túlterheli magát a sokféle szerepnek való megfelelés súlya alatt.

Statisztikai adatok szerint a nők másfélszer gyakrabban szenvednek munkahelyi stressztől, szorongástól és depressziótól , mint a férfi kollégáik. Az egyik fő tényező az, hogy a nők hajlamosabbak az úgynevezett szerep-stresszre. A konfliktus forrása, hogy amikor fizikailag a munkahelyen vannak, gondolataikat a rájuk váró családi teendőik és problémáik is lefoglalja, és fordítva: otthon is hajlamosak rágódni a munkahelyi feladatok miatt. A nők sebezhetőbbek lehetnek abból a szempontból is, hogy nem fejezhetik ki megfelelően érzéseiket, férfi kollégáikkal ellentétben. A frusztrációt vagy haragot mutató nőt nagyobb valószínűséggel tekintik kontrollálatlannak, mint egy férfit, ezzel a viselkedéssel kapcsolatban kevésbé toleránsak egy nő esetében. A stressz okainak lemondással és önmegtagadással való tűrése nem működik következmények nélkül. A tanulmányok azt mutatják, hogy ezek a helyzetek növelik a kiégés kockázatát. Erős stresszhatással járó helyzetekben a fontossági sorrend megtalálása mellett foglalkoznunk kell önmagunkkal és szeretettel fordulni saját igényeinkhez, mivel ez működő módja lehet annak, hogy meg tudjunk birkózni a mások által támasztott igényekkel is.

Esti lazítás, de hogyan?
A túlterheltség miatt stresszlevezetésre egyre több nő választja az esti borozgatást. Ez egyfajta jutalmazásként működik, amiért képes volt megküzdeni egy zsúfolt nappal és a külvilág különféle igényeivel. Tagadhatatlan, hogy az alkohol ideig-óráig segít, hogy egy gondtalan estét szerezzünk magunknak, de sajnos ez könnyen vezethet egy káros szokás kialakulásához. Érdekes módon minél felelősebb beosztásban van egy nő a munkahelyén, annál valószínűbb, hogy ezt a stresszlevezetést választja az esti órákban. A női vezetők egyharmada arról számol be, hogy hetente legalább egyszer több pohár alkoholt fogyaszt. Viszont tévhit, hogy az alkohol segít a stresszoldásban. Ahelyett, hogy támogatná jólétünket, sokkal valószínűbb, hogy aláássa azt, mert a nők szervezete kevésbé hatékony az acetaldehid, az alkohol mérgező mellékterméke feldolgozásában. Ráadásul a női alkoholfogyasztóknál nagyobb a kockázata a depresszió kialakulásának, mint a férfiak esetében. A káros következmények elkerülése végett nagyon fontos a tünetek korai felismerése és az életmódváltás, amely jelenthet például egy testhezálló sport rendszeresítését, relaxációs módszerek elsajátítását, vagy egy célzott önismereti tréning elvégzését, ahol megtanulhatóak olyan kommunikációs készségek, amelyek segítik a problémákkal való megküzdést és a kapcsolatok helyes kezelését.

Az ünnepek közeledtével, a mostani nehéz időszakban mindennél jobban vágyunk a megérdemelt nyugalomra és harmóniára. A kikapcsolódásnak, stresszoldásnak egyik hatásos és kellemes módja lehet egy testre szabott masszázs szolgáltatás igénybevétele, amely csökkenti a szorongást és a feszültséget. Az emberi érintés biztonságos, barátságos és professzionális környezetben hihetetlenül terápiás és pihentető lehet. Egy nehéz nap utáni masszázs segíti a szervezetet, hogy kiengedje az izmokban tárolt stresszt, ezáltal nyugodtabbak és boldogabbak legyünk. Továbbá a rendszeres masszázs elősegíti a relaxációra való készséget és a pihentető alvást, illetve csökkenti a fejfájás gyakoriságát és súlyosságát. 

Várjuk szeretettel szentendrei rendelőnkben, ahol többféle masszázs szolgáltatás igénybevételével támogathatja egészségét az ünnepek előtt és az új évben!

Emellett megajándékozhatja a masszázs frissítő, lazító hatását szeretteinek, barátainak, üzleti partnereinek is! A kártya folyamatosan vásárolható rendelőnk recepcióján.

Vissza a bloghoz

Szolgáltatásunk

Masszázs kezelés

Masszázs kezelésünk mindig a panaszok állapotfelmérésével kezdődik, majd ez alapján a különböző technikákat személyre szabottan alkalmazzuk. Ilyenkor a svéd masszázs, dinamikus manuálterápia, akupresszúra, triggerpont kezelés, gerinckorrekciós kezelés elemeit szükség szerint alkalmazzuk, melyet további technikákkal, módszerekkel egészítünk ki.

Részletek
Csípő- és tomporfájdalom – vajon mire hívja fel a figyelmet?

Jellegzetes tünet a csípő és comb hátsó-külső részén jelentkező kisugárzó fájdalom, valamint, ha behatárolható nyomásérzékeny pont tapintható a nagy tomportáj feletti területen, illetve, ha oldalt fekve az érintett oldalon kifejezett érzékenység, fájdalom jelentkezik, ami az alvást zavarja. Jellemző, hogy a panaszok fokozódnak hosszú gyaloglás, lépcsőzés után, vagy ha ülés után fel kell állni.

Édesítőszerek – használatuk vajon helyes megoldás a cukorpótlásra?

Mindennapjainkban a szakemberek számos felületen, fórumon hívják fel a figyelmünket a cukorbevitel csökkentésére, de a kulcsszó ebben az esetben is a mérték: teljesen nem lehet és nem is kell felhagynunk a cukorral, illetve az édes ízzel.

Egyensúlyozás – a több szinten ható mozgásforma!

Az egyensúlyérzék nemcsak egy velünk született képesség, hanem kortól, nemtől függetlenül nagymértékben fejleszthető. Számtalan előnye van a hétköznapi életben, mert ez az alapja a többi összetett mozgásnak, mint a séta, futás, ugrás, emelés. Érdemes rendszeresen az edzésprogramunk részévé tenni!