Blog

Safe laser terápia – aktív sportolás esetén

2021.12.08.

Az elmúlt évtizedekben a sportorvosok a Safe laser terápiát főleg a sportsérülések kezelésére alkalmazták, de a legfrissebb kutatások azt mutatják, hogy a lézeres kezelés más területeken is rendkívül hatékony. A lágylézer a szervezet szinte bármely pontján képes csökkenteni a gyulladást, csillapítani a fájdalmat és biostimulációs hatást kifejteni. Ezáltal a sebek, sérülések gyorsabban javulnak, illetve hatására a túlzott hegképződés is jelentősen csökken. De ez még nem minden! Nézzük további jótékony hatásait:

Állóképesség fokozása
Az edzések, versenyek előtti infravörös (808-830nm) lézerbesugárzás javítja az izmok teljesítő képességét, késlelteti az izomfáradtság kialakulását és csökkenti a tejsav koncentrációt.

Teljesítmény optimalizálás
A sportolás előtti lézerbesugárzás javítja az izomsejtek mitokondrium funkcióját, ezzel elősegíti a hatékonyabb oxigén ellátást. Ezen felül a lézerfény hatására javul az izmok vérellátása is, fokozódik a mikrócirkuláció és a tápanyag ellátás.

Regeneráció
A sportmozgás utáni lézerbesugárzás elősegíti az izmok, szalagok gyorsabb regenerálódását. Gyorsítja a tejsav lebomlását, csökkenti az izomláz mértékét.
Különösen ajánlott sorozatos terheléssel járó sportágaknál.

Sportsérülés rehabilitációja
A lézerfény fontos élettani hatása a gyulladás csökkentése, a traumás sérülések következtében kialakuló duzzanat és ödéma gyógyulásának elősegítése, továbbá az akut illetve krónikus fájdalmak hatékony csillapítása.
További előnyös hatás a hámsérülések, operáció utáni sebek, csonttörések, szalag- és izomszakadások gyógyulásának elősegítése.
A kutatások és a nagyszámú esettanulmányok megmutatták, hogy a lézerkezelés jelentősen gyorsítja a sportsérülések gyógyulási idejét, javítja a rehabilitáció eredményességét és csökkenti az újabb sérülés esélyét.

Mitől függ a kezelések gyakorisága?

A kezelések gyakorisága attól függ, hogy milyen típusú, illetve milyen régen áll fenn a probléma.

Akut betegségek kezelése (a betegség a közelmúltban keletkezett):

A kezelést 1-2 hétig naponta, majd a tünetek megszűnéséig heti 3 alkalommal kell alkalmazni. Már az első kezelés alatt vagy 1 napon belül javulás észlelhető.

Krónikus (elhúzódó) betegségek kezelése (6-8 hétnél régebben keletkezett):

A hosszabb ideje fennálló betegségeket ritkábban kell kezelni. Az első 2 héten 3-4, majd hetente 2-3 alkalommal a tünetek megszűnéséig vagy jelentős csökkenéséig.

Krónikus betegségeknél a gyógyulás természetesen hosszabb ideig tart. Az első kezelések után a fájdalom fokozódhat, de ez átmeneti jelenség, néhány kezelés után fokozatosan megszűnik.

Mozgásszervi fájdalmaknál sokszor nem a probléma forrásánál érezzük a fájdalmat, hanem más területre, pl. az ízületbe sugárzik ki. A hatékony fájdalomcsillapítás érdekében célszerű nem csak a fájdalmas terület, hanem a kisugárzó fájdalompontok megkeresése és kezelése is.

A Safe Laser kezelést gyógytorna vagy gyógymasszázs szolgáltatásunkon belül veheti igénybe budapesti és szentendrei rendelőnkben. Ezen felül szentendrei rendelőnkben több szolgáltatásunk részeként is igénybe vehető, ha mozgásszervi, bőrgyógyászati, fül-orr-gégészeti, légúti panaszai vannak, illetve cukorbetegség esetén is.

Várjuk szeretettel rendelőinkben!

Vissza a bloghoz

Szolgáltatásunk

Safe Laser kezelés

Részletek
Csípő- és tomporfájdalom – vajon mire hívja fel a figyelmet?

Jellegzetes tünet a csípő és comb hátsó-külső részén jelentkező kisugárzó fájdalom, valamint, ha behatárolható nyomásérzékeny pont tapintható a nagy tomportáj feletti területen, illetve, ha oldalt fekve az érintett oldalon kifejezett érzékenység, fájdalom jelentkezik, ami az alvást zavarja. Jellemző, hogy a panaszok fokozódnak hosszú gyaloglás, lépcsőzés után, vagy ha ülés után fel kell állni.

Édesítőszerek – használatuk vajon helyes megoldás a cukorpótlásra?

Mindennapjainkban a szakemberek számos felületen, fórumon hívják fel a figyelmünket a cukorbevitel csökkentésére, de a kulcsszó ebben az esetben is a mérték: teljesen nem lehet és nem is kell felhagynunk a cukorral, illetve az édes ízzel.

Egyensúlyozás – a több szinten ható mozgásforma!

Az egyensúlyérzék nemcsak egy velünk született képesség, hanem kortól, nemtől függetlenül nagymértékben fejleszthető. Számtalan előnye van a hétköznapi életben, mert ez az alapja a többi összetett mozgásnak, mint a séta, futás, ugrás, emelés. Érdemes rendszeresen az edzésprogramunk részévé tenni!